Week 7

2 juli 2018 - Chilliwack, Canada

Na een heerlijk lang weekend van 3 dagen is hier dan de update van week 7.

Week 7 zat weer vol leerzame en mooie momenten. Ik ben deze week voornamelijk bezig geweest met het bemesten van het land. Op vrijdag was het regenachtig dus kon ik helaas niet bemesten maar heb ik met de zoon van de baas de bomen gesnoeid. Wanneer je de bomen snoeit kan je ze een bepaalde richtig in sturen en dat is weer gunstig voor verkoop. Ook groeien de bomen sneller als je ze goed snoeit. Volgende week zal ik weer veel op de traktor zitten om het mest goed de grond in te krijgen. Dit doe je door er een paar keer overheen te gaan met de ploegmachine. Ik vind het mega dik op de traktor dus wordt weer een mooie week.

Dit weekend was het een lang weekend vanwege Canada Day. Tijdens Canada Day vieren ze het jaarlijks bestaan van Canada. Dit jaar bestond Canada 151 jaar. Canada Day vieren ze met leuke festijnen in de stad en met vuurwerk aan het einde van de avond. We hadden die dag heerlijk gebbq met de vrienden van Jan en Alice en na het eten zijn we naar het vuurwerk show wezen kijken. Het vuurwerk was super mooi en ze hadden het grootst aangepakt. Zaterdag ben ik met Eric (een zoon van Jan) en Jessie (een schoonzoon van Jan) naar Vancouver geweest. Eric heeft in Vancouver gewoond dus die kon mij dus alle mooie plekken in Vancouver laten zien. We zijn eerst naar Gastown geweest en hebben daar de enige stoomklok van de wereld gezien. We waren net op tijd om hem af te horen gaan. Na Gastown hebben we rond gewandeld in Stanley park en hebben we wat mooie uitzichtpunten bezocht. Na Stanley park hebben we heerlijk geluncht bij het restaurant Local, dit was een aanrader van een collega van mijn vader dus dat moest ik natuurlijk even met mijn eigen ogen zien. Tijdens de lunch konden we de wedstrijd Portugal-Urugauy kijken dus dat was mooi meegenomen. Na de lunch hebben we nog wat rondgelopen en hebben we de Seabus naar North Vancouver genomen waar we een super mooi uitzicht van de sky-line van Vancouver hadden. Na North Vancouver heb ik nog wat souvenirs gekocht en zijn we richtig huis gegaan met de skytrain. We hadden de skytrain genomen omdat parkeren in Vancouver een ramp is en de skytrain is super makkelijk.

Maandag was een vrije dag in die heb ik lekker benut met uitrusten ook ben lekker naar de sportschool geweest. Voor aankomende week heb ik een paar leuke dingen in de planning staan die in nog even geheim houd. Jullie zullen moeten wachten tot volgende week 😉.

Tot Volgende week!

1. Zoë, Marja & John:
    3 juli 2018
    Hi Jeroen,
    Weer een geweldig verhaal jongen.
    Met een beetje fantasie beleven we het bijna zelf.
    Makkelijk zo'n Eric, hoef je tenminste niets uit te zoeken in een grote stad met maar 1 dag de tijd.
    Je maakt ons nieuwsgierig naar de leuke geplande dingen, dus weer een week uitkijken naar je verhaal.
    Veel plezier (werk ze) verder.
    Groetjes Zoë, Marja & John
  2. Marijke Koelewijn:
    3 juli 2018
    Leuke blog, Jeroen!
  3. Corinne:
    4 juli 2018
    Super leuke dingen beleef en leer je! Fijn dat je het zo leuk hebt! Benieuwd naar volgende week.