Week 9

15 juli 2018 - Chilliwack, Canada

Hier is dan alweer de laatste blog van mijn stage in Canada. Wat is de tijd toch snel gegaan. Voor de stage dacht ik nog 'bijna 11 weken weg wat een lange tijd' maar nu denk ik 11 weken is eigelijk te kort. Deze week heb ik een hoop leuke dingen gedaan die ik al een lange tijd had willen doen.

Maandag was nog een normale werkdag waar ik een beetje van alles wat heb gedaan. Dinsdag ochtend vertrokken Jan en ik vroeg want we gingen naar Vancouver Island. We hadden de ferry van 06:15 dus dat betekende 04:00 vertrekken vanuit Chilliwack. Na een mooie vaarttocht tussen allemaal kleine eilandjes waar we ook nog een groep bruinvissen hadden gezien kwamen we aan in Swartz Bay. We waren er nog te vroeg om de stad in te gaan omdat alle winkels nog gesloten waren. Daarom hebben we een kleine omweg genomen en zijn we naar Mount Douglas geweest. Op Mount Douglas heb je een mooi uitzicht over Victoria en de omgeving. Na de berg gingen we naar Victoria. Victoria is de hoofdstad van British Columbia en wat de naam al zegt het is daar erg Brits. De stad ligt aan een heel mooi haventje en het was heerlijk weer dus we hebben lekker aan het water geluncht. Na het eten zijn we het parlement gebouw nog ingeweest en hebben we daar een beetje rondgekeken. We mochten overnachten bij een van de broers van Alice die in Nanaimo woont. Op de weg naar Nanaimo zijn we nog naar Buchertgarden geweest om daar de super mooie botanische tuin te zien die wereld beroemd is. Na de tuin hebben we gedineerd bij een Italiaan. De broer van Alice woont aan een klein meer waar je de bevers in kon zien zwemmen. Na een heerlijk nachtrust en een ontbijt met getoast brood en eieren gingen wij naar Cathedral Grove. Catherdral Grove is een park met super grote en oude bomen. Ik vond het erg gaaf om te zien omdat ik nu met bomen werk en dit zijn toch wel de koningen van de bomen. Na Cathedral Grove gingen wij weer naar de ferry en we waren net op tijd om de ferry van 12:15 te nemen. We waren aan het einde van de middag weer thuis.

Donderdag was weer een normale werkdag maar had een geweldige avond. Ik ben samen met Jan en zijn schoonzoon Jessie naar de schietbaan geweest. Jessie heeft een verzameling geweren en hij had mij uitgenodigd om een keer te gaan schieten. Het was mijn eerste keer en ik vind het geweldig. Ik heb een Russische sniper uit de 2de wereldoorlog geschoten en nog een Tsjechisch geweer dat op een AK lijkt. Ook had hij nog 2 handpistolen meegenomen en dat was ook super gaaf. Vrijdag was een erg warme dag maar Jan gaf mij het beste baantje want ik moest een traktor schoonmaken die als een lange tijd niet schoongemaakt was. Ik was daar wel een paar uur zoet mee en het werken met water was zeker niet verkeerd. In de avond ben ik wezen varen en heb ik weer een hoop lol gehad. Zaterdag ochtend ben ik weer vroeg uit bed gestapt want ik ging samen met Jan Mount Cheam beklimmen. Mount Cheam is 2100 meter hoog en het is een wandeltocht van 2 uur stijl omhoog. Er was nog een hoop sneeuw op het pad dus soms was het pad weg en dan moesten we ons eigen pad door de sneeuw maken. Het uitzicht op de top was geweldig maar het was steenkoud op de top en dat was ik niet erg op voorbereid. Maar ik heb er van genoten Zaterdag avond mocht ik de quad van Mark lenen en heb ik lekker over het veld gecrossed. Zondag was een warme dag en ik heb heel de dag lekker bij het zwembad gezeten.

Dit was de laatste blog en ik zal nog van de laatste paar dagen genieten. Donderdag vlieg ik terug naar Nederland en het zal wel weer even wennen zijn in het kleine Nederland. Het was een super tijd hier en het was een ervaring die ik nooit meer ga vergeten. Bedankt voor het volgen van mijn blog en ik heb erg genoten van al jullie reacties. Ik zie jullie allemaal wel weer in Nederland!

1. Zoë, Marja & John:
    16 juli 2018
    Hi Jeroen,
    Wij hebben ook bijzonder genoten van jou verhalen, belevingen, wat je allemaal geleerd hebt en de foto's.
    Zeker ook de complimenten van en van ons aan je "baas"!
    Wij zien jou/jullie niet gelijk in Nederland maar wel in Kroatië!
    Heerlijk in de zon, hot-tube, zwembad of aan het strand, de bar of aan tafel.
    Nog een paar fijne dagen gewenst en een veilige vlucht.
    Groetjes Zoë, Marja & John.
  2. Corinne:
    17 juli 2018
    Wat heb jij veel avonturen beleeft en veel geleerd. Super mooi!
    Bedankt voor je mooie verhalen. Het was iedere keer weer leuk om te lezen.
    Fijne dagen nog en een goede reis terug. Grts Pasquale, Luca, Rosa en Corinne
  3. Jan VW:
    18 juli 2018
    Ja Jeroen , nou nog the laaste lootjes en dan is het weer voorbij, we zullen je missen, we hebben een hele leuke tijd gehad hier met jouw, en zo te merken aan jou vond jij het ook heel gaaf, je hebt veel geleerd en heel veel andere leuke dingen gedaan. We wensen you alle goeds in de toekomst, heb een fijne vakantie met family en vrienden en vriendin. En ik weet wel zeker dat we nog weleens van je horen
  4. Fam Kruijs:
    19 juli 2018