Week 1

21 mei 2018 - Chilliwack, Canada

Mijn eerste stage week in British Columbia zit erop en het was een geweldige week. Ik ben nu 1.5 week in Canada en ik heb al een hoop mooie dingen gezien en veel nieuwe mensen ontmoet. De mensen in Canada zijn heel vriendelijk en gastvrij. Ik heb een mooie slaapplaats bij mijn baas in zijn huis en de familie is heel aardig voor mij. Ik draai volledig mee met de familie ook laten ze mij allemaal mooie dingen in de omgeving zien en ik ga met ze mee naar de gym en naar basketbal.

De eerste werkdag moest ik helpen met het laden van bomen in vrachtwagens. Dat was erg leerzaam want dat gaat heel anders dan het laden van pallets in een vrachtwagen. De bomen staan wel op een pallet wanneer ze van het land naar de dokken worden vervoerd maar eenmaal wanneer ze de vrachtwagen in moeten worden de bomen er 1 voor 1 los ingezet. Dit doen ze omdat ze dan veel meer bomen in een vrachtwagen kunnen krijgen en omdat ze dan niet elke keer weer nieuwe pallets moeten aanschaffen, dus dat is ook weer beter voor het milieu. De volgende dag hebben ze mij geleerd om op een traktor te rijden en dus ben ik het land ingestuurd met de opdracht om alle lanen tussen de bomen eerst de besprayen met chemicaliën zodat al het onkruid gaat afsterven en wanneer dat het onkruid afgestorven was mocht ik met de ploegmachine alle lanen omploegen zodat de grond weer open was en zo de grond meer water kan opnemen. Dit heb ik vrijwel de hele week gedaan en ik vond het erg leuk. Ik werk in een super mooie omgeving met veel groen en een hoop bergen met witte sneeuw toppen, dus het is zeker geen straf om hier heel de dag buiten te werken.

De baas legt mij een hoop dingen uit over de kweek, oogsten en plantensoorten die hij allemaal kweekt. Elke dag leer ik dingen en zie ik dingen die in nog nooit eerder heb gezien. Deze week ga ik naar de andere velden om daar ook traktor werk te doen zodat alle velden er mooi, strak en schoon bij liggen.

1. Zoë, Marja & John:
    22 mei 2018
    Hi Jeroen,
    leuk om je verhaal/verslag te lezen.
    Fijn dat je het erg naar je zin hebt en zeker geen last van heimwee hahaha.
    Veel plezier nog en leer momenten, maar bovenal geniet ervan!
    Groeten uit spijkenisse