Week 2

27 mei 2018 - Chilliwack, Canada

De tweede week van de stage is ook weer over. De tijd vliegt wanneer je het naar je zin hebt. Ik ben hier nu ruim 2,5 week en ik word goed opgevangen door de vriendengroep van de zonen van de baa.  Ook heb ik al een hoop nieuwe vrienden gemaakt hier die mij overal mee naar toe willen nemen en mij zo de mooiste plekjes laten zien die alleen de locals weten. Deze week zijn we 2 keer wezen wakeboarden achter een boot en dit weekend zijn we de coquahalla opgereden om boven in de bergen bij een schitterend meer de kamperen. We hebben heerlijk bij het kampvuur gezeten en lekker ge bbq't. We zijn in de avond gaan vissen met een paar bootjes op het meer in ik heb daar mijn eerste regenboog forel gevangen. In de ochtend hebben we nog heerlijk met ze alle pannenkoeken met bacon gegeten en vervolgens de spullen opgeruimd en naar huis gegaan. Al met al het was weer een top week hier in British Columbia!

Het werk is nog steeds super leuk en leerzaam. Ik zit nog steeds veel op de traktor om de grond gereed te maken voor de bemesting en irrigatie. Aan het einde van week 3 moet al het grote traktor werk wel gedaan zijn en is het alleen nog maar een kwestie van bijhouden. In week 3 zal ik ook met de Mexicanen mee het veld in gaan om de bomen aan een bamboo stok te tapen zodat we mooi rechtop groeien. Misschien niet het leukste werkje maar dat hoort er zeker ook bij.

1. Zoë, Marja & John:
    Hi Jeroen,

Het is erg fijn dat het zo goed met je gaat.
    Gisteren op de verjaardag van Roos hebben je ouders daar vol trots en geruststellend over verteld.
    Je 2e verhaal/verslag is ook weer vermakelijk om te lezen.
    Je boft enorm met deze stage plek, het lijkt wel één grote vakantie ofwel je ook af en toe zal afzien op de traktor!
    Heel veel 'leer' plezier verder en we wachten rustig op je volgende update.

Groetjes vanuit een zonovergoten Spijkenisse Zoë, Marja & John.
  2. Corinne:
    Hi Jeroen,
    Super dat je het zo goed naar je zin hebt. Ik zag je filmpje van het wakeboarden. Leuk!! Ging goed. Geniet lekker van alles wat je daar mag meemaken. Leuk dat je een reisverslag schrijft en ons daarmee op de hoogte houdt. Wij kijken uit naar je volgende verslag! Grts Corinne en de rest van de familie 🤗
  3. Tracy:
    28 mei 2018
    Wat leuk zo op de hoogte te blijven!!! Fijn dat je het zo getroffen hebt. Geniet er maat lekker van. Kus van de loutertjes
  4. Corinne:
    Toppie jeroen,
    Leuk te zien dat een supertijd hebt daar. GENIETEN
  5. Hans en Rietje:
    28 mei 2018
    Hallo Jeroen, geweldig verslag en voor ons vooral ook leuk omdat we jou als het ware daar rond zien lopen. We kennen alle door jou beschreven plekjes, of het nu de yard of de coquahalla is. Pluim voor jou dat je zo opgenomen bent in familie en vriendengroep van onze neven, we hadden niet anders verwacht. Doe de family allemaal de groeten, wij blijven je verslag lezen! Veel plezier, Hans en Rietje