Week 3

3 juni 2018 - Chilliwack, Canada

Stage week 3 van mijn avontuur in Chilliwack is ook weer voorbij. Deze week weer een hoop nieuwe dingen gezien en gedaan zowel in mijn werk als in mijn vrije tijd. Het weer deze week was iets minder waardoor ik niet veel leuke dingen heb kunnen doen na het werk. Daarom heb ik deze week maar wat meer aandacht besteed aan mijn lichaam en ben dus meerdere keren naar de sportschool geweest. Vrijdag ben ik met mijn baas naar de golfbaan geweest om op de shooting range wat te oefenen met ballen slaan. Het was voor mij de eerste keer dat ik ooit gegolfd heb dus het was wel even lastig op het begin. Als ik het slaan wat meer onder de knie krijg gaan we de baan op voor een echt potje golf. Na het golfen zijn we naar Bridal falls geweest, dit is een prachtige waterval in het bos van Chilliwack. Normaal gesproken zijn er veel toeristen maar die dag waren we de enige dus we hadden het rijk voor ons alleen. Op zaterdag kwam de vriendengroep van de zoons weer naar het huis van de baas en we hebben die dag lekker bij het zwembad gezeten, pizza gegeten en in de avond bij het kampvuur op propaan gezeten ( open hout vuren zijn niet meer toegestaan in dit seizoen voor het risico op bosbranden). Zondag was een regenachtige dag dus heb ik een lekkere luie dag gehad en mijn administratie bijgewerkt.

Ik heb een mail vanuit school gekregen dat ik niet meer diep mag ingaan op de specifieke processen die mijn bedrijf doet, vanwege de nieuwe privacy wet die vorige maand is ingegaan. Daarom zijn mijn beschrijven misschien af en toe wat vaag.

Deze week heb ik op het werk weer een hoop nieuwe dingen gedaan en geleerd zoals bomen planten, bomen vast tapen, bobcat besturen, met de grote traktor rijden en irrigatie leidingen aanleggen. Het werken met alle machines vind ik erg leuk en is een kleine jongens droom die uitkomt :). Met het aanleggen van de pijpleidingen voor de irrigatie hebben we een hoop lol gehad. Dit is de eerste keer dat alle pijpleidingen gecheckt worden na de winter dus de kans is aanwezig dat er een gebroken pijp tussen zit en ja je verwacht het natuurlijk al.... ik had een gebroken pijp die recht in mijn gezicht ontplofte. Er staat een hoop druk op dus uit alle macht probeerde ik de pijp af te sluiten en dat lukte met een nat pak als eindresultaat. Het werk is nog steeds super leerzaam en ik heb een hoop lol.

Ik ben voorlopig nog niet uitgekeken op het werk en de omgeving van British Columbia.

Op naar week 4!

1. Corinne:
    5 juni 2018
    Toppie jeroen, leuk je verhalen te lezen. Ach was ik nog maar jong😜 ik blijf je volgen en hoop al weer op het volgende verslag.
  2. Marijke Koelewijn:
    6 juni 2018
    Superleuk om je te volgen! Mooie verhalen!
  3. Zoë, Marja & John:
    7 juni 2018
    Hi Jeroen, sorry voor de late reactie maar hier een beetje druk/hectisch weekje!
    Weer geweldig om jou verslag te lezen, moet je misschien wel vaker doen.
    Van de vakantie, weekendje weg of dagje pretpark enzo.
    Wat je nu daar meemaakt is echt uniek en zal je de rest van je leven bijblijven.
    We hopen dat je het zo fantastisch blijft ondervinden en nog veel meer leert.
    Groetjes