Week 4

8 juni 2018 - Chilliwack, Canada

Week 4 van mijn stage in Chilliwack is weer voorbij gevlogen. De week begon goed want ik mocht weer wat nieuws doen. Ik heb de eerste paar dagen van de week de planten bemest met kunstmest. Dit vind ik erg leuk werk want het gaat met snelheid en je bent constant bezig dus de dag vliegt voorbij. Aan de voorkant van de traktor zitten de bakken waar de kunstmest in zit en aan de achterkant zitten ploegbladen zodat je de kunstmest goed in de grond stopt. Donderdag was al het bemesten gedaan en moest ik nog een keer moet de ploeg over het bemesten land rijden om er zeker van te zijn dat alles goed in de grond zit. Kunstmest is redelijk duur dus we moeten er voor zorgen dat alles goed opgenomen wordt in de grond en er dus niks verspeelt wordt. Vrijdag ben ik met de freezmachine naar een ander veld van Fairfield geweest om het land daar voor te bereiden voor bemesting. Volgende week zulllen we ook op de andere velden beginnen met bemesten. Het regende behoorlijk op vrijdag dus ik was tot mijn onderbroek aan toe verzopen. Tijdens de lunch heb ik me omgekleed en heb ik een super mooi vel geel regenpak gekregen die ze waarschijnlijk vanuit de ruimte nog konden zien.

Dit weekend ga ik naar Seattle dus ik heb de maandag vrij genomen om naar een wedstrijd van de Seattle Mariners te kunnen gaan. Het avondtuur in Seattle zullen jullie volgende week op Facebook kunnen lezen. Ook ben ik donderdag eindelijk naar de kapper geweest. Het was hoognodig want het was al een aardig volle bos haar geworden. Op naar week 5 van mijn stage!

1. Zoë, Marja & John:
    9 juni 2018
    Hi Jeroen,
    Wederom weer een lekker te lezen verhaal, ga zo door.
    Eigenlijk heb je dus heel de week met poep gewerkt en als een teletubie in de regen! 😂🤣
    Veel plezier in Seattle en bij de wedstrijd, maar er gaat natuurlijk niets boven "de kuip"! 👍💪
    Groetjes
  2. Marijke Koelewijn:
    11 juni 2018
    Jammer van de regen, wel een once in a lifetime experience in je gele regenpak! Ik hoop dat je een leuk weekend hebt gehad!